dinsdag 8 september 2020

einde -4

“Ja, de Holocaust is uniek...

En niet te vergelijken met iets anders...

Maar er zijn ook ándere genocides! Er is discriminatie! Het kan zijn dat leerlingen daar op school ook aandacht voor willen, dat ze zeggen: het gaat steeds over de Holocaust, maar hoe zit het met óns?”

repliceert Frishman.




“Anti-semitisme onder moslims is een moeilijk punt.

Sommigen hebben het meegekregen uit het land waar ze geboren zijn. En ik weet niet of het allemaal anti-semitisme is... Het in brand steken van 4 mei-kransen is kwetsend, het is trappen tegen de heilige koe van het zogenaamd tolerante Europa. Het valt op, en daarom doen ze het. Ze willen gezien worden... Iemand als Wilders heeft het veel over anti-semitisme, maar hij gebruikt anti-semitisme vooral om te laten zien hoe slecht moslims zijn.”

Frishman wil zich daar verre van houden.

Liever zegt ze: “Sta op, en kijk hoe het de ander vergaat. Zoek het in interesse in de geschiedenis, en in solidariteit. Het gaat er niet om de ander eruit te werken. Maar om in te leven, om mee te denken, en mee te leven met de ander.”


~bron~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten